لزوم بهره‌گیری از شعر در انتقال پیام دفاع مقدس      
کد خبر: 3750727
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

لزوم بهره‌گیری از شعر در انتقال پیام دفاع مقدس      

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: باید برای معرفی دست آوردهای انقلاب و دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، ظرفیت های بزرگی که در هنر هست را مورد استفاده قرار دهیم.

لزوم بهره‌گیری از شعر در انتقال پیام دفاع مقدس    به گزارش ایکنا از قم به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ساختمان سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، گفت: شعر می تواند هم یک اثر ماندگار باشد و هم یک پیام ماندگار را منتقل کند؛ این که مقام معظم رهبری سال هاست که شبی را اختصاص می دهند برای شعرا  و شعرخوانی، خود نقطه امیدی است برای شاعران که ان شاءالله به سمتی که رهبری فرمودند حرکت کنند، این ها همه نشان دهنده توجه این بزرگوار نسبت به تاثیر شعر در فرهنگ و تاریخ جامعه است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: استان قم یک استان زرخیز از نوع شعرای آیینی است و می تواند در این عرصه مانند گذشته پرچم دار باشد، حضور دبیر شعر آیینی یعنی استاد مجاهدی در استان قم خود دلیلی بر این ادعا است.

 وی ادامه داد: از میان فرمایشات مقام معظم رهبری می توان به این نکته رسید که شعر آیینی فقط شعر محرم و ائمه نیست، شعر آیینی شعر دفاع مقدس و شعر مبارزه با استکبار هم هست ، بنابراین توجه شاعران به فرهنگ دفاع مقدس و استکبارستیزی باید ویژه باشد.

در پایان این مراسم از دو تن از کارمندان ادارا فرهنگ و ارشاد اسلامی که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز هستند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

captcha